REKLAMAČNÍ ŘÁD
Tento reklamační řád upravuje postup při uplatňování práv z vadného plnění (reklamací) u zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu www.starozitnostiostrava.cz nebo v kamenné prodejně Galerie Filip s.r.o., Jiráskovo nám. 121/8, Ostrava.
Tento reklamační řád je vypracován v souladu s občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.).
1. Kde a jak reklamovat
Reklamaci lze uplatnit:
- osobně v prodejně na adrese Jiráskovo nám. 121/8, Ostrava,
- poštou na stejnou adresu,
- e-mailem na: starozitnosti.ostrava@email.cz (doporučujeme nejdříve oznámit a domluvit postup).
Do reklamace prosíme uvést:
- číslo objednávky / doklad o koupi,
- popis vady a způsob, jaký požadujete (oprava, sleva, odstoupení od smlouvy).
Při uplatnění reklamace obdrží kupující potvrzení o jejím přijetí.
2. Lhůty a záruky
- Na nové zboží platí záruka 24 měsíců.
- Na použité zboží a starožitnosti platí záruka 12 měsíců.
- Vady odpovídající stáří, povaze a běžnému opotřebení věci (patina, drobné oděrky, stopy užívání) nejsou vadou ve smyslu zákona.
- Kupující bude o kratší záruční době u použitého zboží vždy předem výslovně informován.
3. Práva kupujícího
Pokud má zboží vadu, má kupující právo požadovat:
- bezplatné odstranění vady (opravu),
- přiměřenou slevu z ceny,
- při podstatném porušení smlouvy odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Opakovaný výskyt vady nebo větší počet vad zakládá právo na odstoupení od smlouvy či slevu.
Pokud je to možné, má kupující právo na výměnu zboží za bezvadné.
4. Postup vyřízení reklamace
- Prodávající vydá písemné potvrzení o přijetí reklamace.
- O reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů.
- Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se strany nedohodnou na delší lhůtě.
- Pokud nebude reklamace uznána, obdrží kupující písemné odůvodnění.
- Po vyřízení reklamace obdrží kupující písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně o provedené opravě nebo zamítnutí reklamace.
5. Náklady reklamace
V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů (např. poštovné).